Saturday, September 22, 2012

LELAKI BUJANG JUAL BAJU DALAM


As salam guys....
Lama rasanya tak update stori mori...anyway too many things nak share with u guys..
Terbaru di Majlis Anugerah Sales Manager & Senior Sales Manager, salah seorang top leader dalam ORANGE MANIA GROUP telah dipilih sebagai SPEAKER SYARIKAT untuk berkongsi rahsia kejayaan beliau. Yang mengujakan, beliau adalah seorang anak teruna yang berbisness dengan korset PREMIUM BEAUTIFUL 100%!!!

Congrate to CDM SAID SAIFUL di atas kejayaan hebat beliau. OMG sgt2 berbangga ada pemimpin muda tetapi sgt2 berwawasan jauh seperti beliau. Semoga lebih ramai lagi anak2 muda yang mencontohi CDM SAID SAIFUL yang memilih untuk berjaya dan SIAP di usia muda!!!

CDM SAID SAIFUL memukau dewan PGRM...khusyuk satu dewan mendengar perkongsian hebat dr beliau...


Barisan pemimpin, rakan kongsi dan sahabat2 terutamanya keluarga besarOMG yang sentiasa memberi full support kepada CDM SAID SAIFUL


Seawal usia 23 tahun CDM SAID SAIFUL telah mengorak langkah kejayaan..


*
*
*
*
Tiba2 terkenang sewaktu CDM JULIANA HAMZAH menjadi speaker bagi ULANG TAHUN SYARIKAT YANG KE 19...sangat2 meriah dan memukaukan 1 dewan..hihihi.. 


Sempat lagi berposing walaupun hati tgh berdebar2 masa tuh...maklum lah nak bercakap depan 10,000 usahawan hebat satu Malaysia!!!




Anyway...Jika kita tanya CDM SAID atau CDM JULIANA skali pun...mmg tidak menyangka sejauh ini kejayaan yang boleh diraih bersama korset PREMIUM BEAUTIFUL. Bermula dengan tak pandai bercakap, tak tahu berbisnes, tak ramai kawan, malu, tak yakin, tak suka, tak minat, takde modal, mak ayah tak faham, pasangan tak support, takut org taknak dan seribu satu reason untuk KITA menolak peluang yang datang...tetapi melalui medium yang kita nampak susah dan menakutkan inilah menjadikan kita lebih berani, berkeyakinan, ramai kawan, menjadi anak kebanggan ibu dan ayah, pasangan menjadi lebih kagum dan menghargai kita, menjadi inspirasi kpd org lain dan anak2, dan yang paling penting kita menjadi insan yang lebih positif serta berlapang dada menerima perubahan walaupun kadang kala ia menuntut untuk kita keluar dari zon yang kita anggap selesa (walaupun sebenarnya tidak).

So guys...jgn takut untuk ambil peluang yang datang....kerana kata mentor "Takut itu biasa bagi kita insan manusia, ttp takut yang melampau itu adalah kerugian bagi manusia"...CDM ROHANA YUSOFF. Jangan takut untuk berubah, usia muda hanya sekali dan waktu muda inilah masa yang terbaik untuk kita lakukan sesuatu.

Lets be part of OMG!!! Every single step will be guided!!!



No comments:

Post a Comment